Nieleczony bruksizm doprowadzić może do poważnych wad zgryzu, oraz innych towarzyszących mu dolegliwości.

Celem leczenia jest ograniczenie nadmiernej aktywności mięśni żwaczy, a w efekcie eliminacja mimowolnego zaciskania szczęki i zgrzytania zębami.

Zabieg leczenia bruksizmu przy pomocy toksyny botulinowej polecany jest pacjentom, którzy skarżą się na tą przykrą dolegliwość.

Osoby z objawami bruksizmu często szukają przyczyn w innych chorobach i nierzadko odwiedzają wielu specjalistów, zanim uda się prawidłowo zdefiniować chorobę. Do najczęstszych objawów bruksizmu zaliczamy:

• Wytarcie, ścieranie się zębów
  • Zgrzytanie zębami w trakcie snu
  • Widoczne korzenie zębów
  • Krwawienie w czasie mycia zębów
  • Bóle w okolicy przyczepu mięśni żwacza i skroniowego
  • Wzrost napięci mięśni obręczy barkowej powiązane z bólem
  • Bóle pleców, głowy, karku, brzucha, problemy ze słuchem

Co można osiagnąć

Bruksizm można leczyć za pomocą toksyny botulinowej. Jest to metoda bezpieczna, bardzo skuteczna i szybka w działaniu. Za pomocą zastrzyków z botoksu możemy spowolnić siłę pracy mięśni policzkowych. Zostają one na okres do 6 miesięcy przyblokowane, wskutek czego impuls nerwowy nie dociera do mięśni i nie powoduje ich nadreakcji.

Zabieg działa jedynie w obrębie mięśni, do których został dostarczony, co nie przenosi się w żaden sposób na pracę innych mięśni.

Dedykowane zabiegi